Razvojem tehnologije promijenio se i način traženja posla, a jednako tako i samog zapošljavanja. Online intervju sve je češći oblik razgovora za posao, naročito u ovom razdoblju globalne pandemije koronavirusa.

Kako se pripremiti za online intervju?

Procedura je jednaka pripremi za „uobičajen“ razgovor za posao. Dakle potrebno je uložiti isti trud i za intervju koji će se odvijati preko video poziva.

  •         Prije svega bitno je da si osigurate stabilnu internetsku vezu. Također, pronađite prostoriju u svom stanu ili kući u kojoj možete imati mir i tišinu za razgovor te neutralnu pozadinu s dobrim osvjetljenjem. Obavijestite svoje stanare da imate bitan razgovor kako vam ne bi ušli u sobu.
  •         Prije početka razgovora, namjestite kameru – postavite je u razini očiju, upalite ju i provjerite što vam se sve nalazi u pozadini vidokruga kako ne bi bilo neugodnih sitnica. Testirajte zvuk!
  •         Provjerite na mail-u jeste li dobili link na koji se trebate priključiti. Priključite se ranije, a ne u zadnji čas!
  •         Pazite da budete prigodno odjeveni, nemojte se previše opustiti samo zato što se nalazite u toplini svoga doma. Ne zaboravite na frizuru. Predstavite se u najboljem svjetlu jer će vas tako pamtiti i poslodavci.
  •         Uvijek imajte pokraj sebe papir i olovku, sigurno ćete kroz razgovor dobiti neke bitne informacije o svom poslu koje bi vrijedilo zapisati. Uz vas držite i kopiju životopisa, motivacijskog pisma, prijavnice za posao i druge dokumente za koje smatrate da su vam bitne pri razgovoru za posao.
  •         Budite opušteni i zadržavajte kontakt s očima! Velik broj ljudi ne zna se ponašati ispred kamere pa se zbog toga zbune. Par dana prije intervjua, pričajte sa svojim prijateljima putem video poziva, pokušajte si normalizirati takav način komuniciranja. Na samom razgovoru za posao zaboravite da vam je sugovornik kilometrima daleko, ponašajte se kao da ste u istoj prostoriji i gledajte ga u oči. Kada odgovarate na pitanja fokusirajte se na kameru, a ne gledajući sebe u kutu ekrana.

Kako se pripremiti za „uobičajeni“ razgovor za posao ili offline intervju?

  •         Jednako pravilo vrijedi za bilo kakav bitan razgovor koji imate dogovoren – odjenite se prigodno i lijepo. Izbjegavajte kratke suknje, dekoltirane majice, traperice, najprikladniji stil je poslovni stil, a njega možete potražiti na Internetu. Uredite kosu, ako ste muškarac, uredite i bradu. Nemojte biti previše sređene (pretjerana šminka i nakit), sjetite se „manje je više“. Bitno je izgledati pristojno i uredno.
  •         Obratite pozornost na vaš govor tijela – proučite na Internetu priručnike za neverbalnu komunikaciju (npr. držite ruke na vidljivom mjestu kako bi poslodavac vidio vašu gestikulaciju, nemojte se previše približiti kameri – ni u komunikaciji uživo se ne unosite ljudima u lice itd.)
  •         Dođite ranije na razgovor za posao. Dan prije proučite lokaciju na koju trebate doći, kako bi nesmetano i brzo došli na predviđeno mjesto.
  •         Isključite zvuk na mobitelu prije početka intervjua!
  •         Dođite odmorni i naspavani, nemojte dan prije tulumariti. Umoran izgled stvorit će dojam da niste ozbiljan kandidat za traženi posao.
  •         Pazite da vaš ton glasa djeluje uvjerljivo, a ne prenapadno. Budite svoji, nemojte se pretvarati da ste nešto što niste, poslodavci brzo primijete takve kandidate.
  •         Aktivno slušajte i budite skoncentrirani. Intervju je sastavljen od obostrane interakcije, spontan je i izrazito dinamičan.
  •         Na kraju razgovora, naglasite da ste jako zainteresirani za posao te se raspitajte o sljedećim koracima u natječajnom postupku.

Intervju za posao jedan je od najboljih načina da ostavite pozitivan dojam na svog potencijalnog poslodavca. Upamtite i primijenite ove savjete, ali prije svega dobro se pripremite. S dobrom pripremom bit ćete uvjerljiviji, opušteniji i smireniji na razgovoru za posao. Priprema je ključan preduvjet uspješnog intervjua. Dajte sve od sebe, imajte vjere i sretno! :)

Novosti eSTUDENT udruge nađi na Instagramu, pretplati se na newsletter, i prati sve što se objavljuje na webu, Facebooku i LinkedInu!