Ne vjeruješ da razgovor za posao možeš dogovoriti online? Vrijeme je da te razuvjerimo.

Riječ je o LinkedInu, društvenoj platformi koja broji više od 350 milijuna korisnika, i najbolja je kada su u pitanju poslovni odnosi.

U prilog tome svakako ide i činjenica kako čak i hrvatske tradicionalne tvrtke poput Kraša ili Francka zovu na razgovore za posao upravo preko LinkedIna. Jednu takvu priču, o prvom natječaju i zapošljavanju online u Agrokoru, možeš pročitati u postu Barbare Slade Jagodić.

Ok, uvjerili smo se da je LinkedIn „must have.“ Prvi korak je kreiranje kvalitetnog profila adekvatnim sadržajem. Baziraj se na praktičnom pojašnjenju onoga što uistinu radiš te koja su tvoja područja interesa. Svakom paragrafu posveti pažnju i prezentiraj svoje prednosti do najsitnijeg detalja, bilo kroz radno iskustvo, vještine, organizacije, nagrade i projekte, edukaciju, volontiranje ili pak jezike.  Fotografija koja predstavlja tvoj vizualni identitet trebala bi biti profesionalna. Želiš li da te potencijalni poslodavci dožive ozbiljno, selfie iz kupaonice ili fotka s izlaska definitivno su minus ko kuća.

Profil je kreiran i što sad? Ne, to nikako ne znači da je to „to“ i da si aktivan. Poveži se s ljudima sličnih interesa, zaprati grupe i poduzeća koje te zanimaju, sudjeluj u raspravama i dijeli sadržaje. Seminari, konferencije , radionice i tvoja prokativnost – sve se broji i sve je bitno, a možda je i to tvoja karta da te netko pirmjeti.

Endorse je nova era lajkanja, ali u vidu LinkedIna ne dozvoli da se tako nešto pretvori u spamanje. Stvar funkcionira  prilično jednostavno, tako da svojim kontaktima možeš dati preporuke za neku od vještina i znanja. Budi umjeren i objektivan, a čim se angažiraš netko će ti uzvratiti istom mjerom. Ne preporučamo preporuke samo uskog kruga prijatelja jer to baš i nije relevantan stav o tvom znanju već subjektivno mišljenje i simpatije pojedinaca, zar ne? Radi na svojim krugovima. :)

Kao i u svemu i kako to obično biva, rezultati će biti onakvi koliko se potrudiš. Uzmi vremena, istraži ovu poslovno mrežu i aktivno se uključi u njene sadržaje!

Starter (praktičan) savjet:  Izvrsna prilika je, ukoliko se pripremaš za razgovor za posao, istražiti pozadinu osobe s kojom ćeš razgovarati na LinkedInu. Provjeri da li uopće tvrtka ima svoj profil te što nudi od sadržaja. Možda upravo to na razgovoru možeš iskoristiti ko temu.

Starter (kreativan) savjet: Osim LinkedIna postoji niz mreža gdje možeš izgraditi svoj osobni web. Vrijeme je da te upoznamo i s Marijom Pranjić – djevojkom koja je mjesec dana prije diplomiranja pronašla posao (bez dana radnog iskustva), ali uz izvrsnu ideju i prezentaciju. Postoji niz stranica gdje se možeš prezentirati i pokrenuti tzv.personal branding kao što su npr. resum up, wix.com, about.me, visualize.me i slične. Sve što ti možemo reći – sretno i baci se na posao! :)